Okej, jag tänkte skriva ner mina tankar om det här eftersom jag ser samma fråga dyka upp ganska ofta: "är det värt att använda csgoempire-se eller är det bara ännu en sida som hamnar högt på listor för att någon betalat för det?" Jag har testat sidan under ett par månaders tid nu och kan ge ett ärligt svar baserat på faktisk användning, inte på vad en affiliate-artikel säger.

Vad är egentligen problemet med topplistor?
Problemet är enkelt. De flesta topplistor för den här typen av sajter är skrivna av folk som tjänar pengar varje gång du klickar och registrerar dig. Det betyder att rangordningen ofta speglar vem som betalar mest i provision, inte vem som faktiskt erbjuder bäst upplevelse. Jag har sett sajter hamna på plats ett på fyra olika listor och plats tio på en femte, utan att något egentligen förändrats. Det säger allt.
Så när jag hittar en sida som verkar intressant brukar jag testa den själv under minst fyra till sex veckor innan jag bildar mig en uppfattning.
Hur hittade jag csgoempire-se?
Jag stötte på csgoempire sverige via ett forumtråd (inte den här) där någon nämnde det i förbifarten, inte som reklam utan som ett sidospår i en diskussion om odds och huskantar. Det väckte min nyfikenhet mer än en polerad reklamartikel hade gjort.
Första intrycket: sidan är på svenska, vilket direkt sänker friktionen. Jag behöver inte gissa mig fram till vad villkoren säger. Det låter som en liten grej men det är faktiskt ganska viktigt när du läser igenom regler kring uttag och bonusar.
Vad har jag faktiskt testat?
Jag har framför allt använt roulette-läget och coinflip. Inte för att bli rik, utan för att det är underhållande och jag vet vad jag lägger in. Jag sätter ett tak per session och håller mig till det.
Några konkreta observationer:
* Inlåsningsperioderna på uttag är tydligt kommunicerade, inga obehagliga överraskningar.
* Kundtjänsten svarade inom ungefär tolv timmar när jag hade en fråga om ett misslyckat uttag. Inte blixtsnabbt, men klart acceptabelt.
* Husräntan är inte dold bakom komplicerade formler. Du kan räkna ut den själv med lite grundläggande matematik.
* Gränssnittet är stabilt. Jag har inte haft ett enda krasch eller frysningsmoment under de veckor jag testat.

Det jag saknar är ett mer detaljerat spelhistorikfilter. Jag vill kunna sortera mina rundor per spelläge och datum utan att behöva scrolla igenom allt manuellt. Det är en liten sak men det hade gjort det enklare att följa sin egen statistik.
Promo-koder, är de värda något?
Det beror på hur du använder dem. Jag kollade igenom csgoempire code-sidan ganska noggrant och det finns faktiskt aktiva koder som ger ett startkapital när du registrerar dig. Inte en enorm summa, men tillräckligt för att testa sajten utan att direkt behöva sätta in egna pengar. Jag använde en kod när jag skapade mitt konto och fick ett litet belopp att leka med, vilket är ett rimligt sätt att bilda sig en uppfattning om sajten fungerar för en.
Det viktiga är att läsa omsättningskraven noggrant. Bonus utan omsättningskrav existerar inte egentligen, det handlar alltid om att spela igenom beloppet ett visst antal gånger. Det är standard i branschen, men det är ändå något du bör ha koll på innan du räknar bonusen som "gratis pengar".
Hur jämförs det med hypen?
Ärligt sagt: sajten lever upp till en rimlig förväntan men inte mer. Den är inte magisk. Den är inte den bästa upplevelsen jag haft, men den är heller inte den sämsta. Vad den är, är konsekvent. Och det är faktiskt ganska ovanligt.
Topplistor tenderar att antingen överdriva eller underdriva beroende på vem som betalat för synlighet den månaden. Jag föredrar att ta in information från flera håll. Jag följer till exempel fortfarande nyheter om CS2-uppdateringar och patchnoter via Loading.se för att hålla koll på hur spelmekaniken förändras, vilket indirekt påverkar skinvärden och vad som är värt att hålla eller omsätta.
Slutsats, om man kan kalla det så
Om du funderar på att testa csgoempire-se: gör det med ett klart huvud och ett satt budget. Ignorera de listor som rankar sajter utan att förklara varför. Testa själv under några veckor. Använd en promo-kod om det finns en aktiv. Och framför allt, håll koll på dina egna siffror för ingen annan kommer göra det åt dig.
Det är min bedömning efter faktisk användning. Inga garantier, inga överdrifter.